BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 27, 2011

Terflashback zaman budak2..

Helo si cantik dan si kacak!




Korg lahir tahun brape ek?
80an or awal 90an??
Yes!! Korgla yg aku cari!

Korg ingat lg tak?
Dulu petang2 layan cite2 superhero dari Jepun.
Aku membesar di zaman Gaban dengan Suria Perkasa Hitam.
Mmg tak blh lupe la...
Gaban sinonim dgn motor besar dia.
Sampai skrg ni, kalo ade nmpk moto besar sket, mesti aku pgl moto Gaban :)



Suria Perkasa Hitam pulak, aku takleh lupe dgn mata lalat dia yg kaler merah tu.
Menatang ni ade gk moto kadang2...


Citer Thundercat pulak, malam2...dalam pukul 7 cmtu.
Lagu dia yg femes tu!
Siap diolah2 liriknye...



"Thundercat ade pedang...#$@%&* nye tegang"

Tah sape2 yg ajo aku lagu ni dlu. :p

Satu lg cite yg tayang waktu maghrib, Ninja Turtle!
Tp aku tak minat sgt cite ni...


Lepas zaman kegemilangan Gaban dgn Suria Perkasa Hitam, muncul pulak Ultraman.
Dalam byk2, Ultraman paling laku sbb kekal glemer sampai skarang.
Aku sendiri pun ade 1 patung Ultraman. Tah name ape tah Ultraman tu.
Byk sgt...Tiga la..Dyna, Gaia, Seven, Taro, etc.


Mase aku sekolah rendah, dalam darjah 5 cmtu kot, penangan Power Rangers pulak...
Anak sedare aku yg lahir tahun 1994, punye la gile kt 5 ekor menatang kaler2 nih.

Kaler kuning ngn pink, pompuan. Kaler biru, hitam ngn merah lelaki.
Pastu ade yg paling kuat, kaler putih.
Ntah brape koleksi patung Power Rangers yang dia ade pn aku tatau la.
Baju toksah cakap la..
Baju Power Rangers sesaje.Kalo sume baju PR dia basuh, de sanggup tunggu kt ampaian. Tunggu kering! Gilo.
Sampai ke kek harijadi pn gambo Power Rangers!
Lawak je ble kenang2 blk ;)

Masuk darjah 6, cite Superhuman Samurai pulak.
Honestly, aku tak penah tgk cite ni.
Tp lagu dia punye la top mase tu!
Sampai aku pn terikut2. haha...bodo giler rase.


Itu cite pasal superhero.

Kalo cite bab jajan pulak, byk yg aku rindu nk makan balik.
Yg paling glemer mestila Tora dgn Ding Dang.
Tp ade lg satu..yg suam2 kuku...JoJo.
Mahal sikit ni. Dalam 2 ringgit kot.
Dulu 2 ringgit mcm 20 ringgit.


Haih..ntah mane nk tgk blk cite2 tu.
Kt Youtube ade kot ek.
Tp Tora, Ding Dang ngn JoJo da lame tak jumpe :(


Thank you for reading!

3 comments:

SweetLikeWhat said...

betul tu 2rgt dulu rase mahal gile..dulu-dulu mak bagi beli tora ngan ding dang jer sebab murah sikit..hehe..klakar bila ingat zaman kecik2 dulu kan..

zoelalisa said...

tula sal...hehe...2 ringgit tu kalah 10 ringgit skrg kan?

~~~+....mS arWeEn....+~~ said...

huwaaa...
tingat zaman dulu-dulu..
akak suka makan jajan nama 'bon-bon"!

kalo cita tv, moero attack, miss comet paling akak minat! :)