BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, March 23, 2011

EGO vs SAVVY

Helo si cantik dan si kacak!

Haritu kan aku ade cite aku nk beli moto.
Bkn nk tukar profesion dr Seketeri kpd Minah Rempit Berjaya.
Tp sebab tade duet nk bayo tol hari2.
Yela..aku keje kuli je...bkn bos besar.

Kalo minyak, sehari dlm RM 13.
Tu baru myk. blom tol lg.
Tol 8.80 sehari.
Minyak + Tol = RM 21.80.
Makan? Aku bejimat cermat. RM5 pn da cukup.
So, total 26.80 sehari.
Tu sehari. Sebulan???
Kali dgn 25 hari bekeje.
Gile RM670!!
Hampir separuh dr gaji pokok!
Tu belom tolak potongan2 lain lg.
Aku nk makan hape ujung bln?!

So, aku mintak moto kt remy alan.
Aku mintak Ninja, tp dpt Ego je...
Tp takpela..Ego pn Ego la...
Janji aku tak pyh bayar tol :)
Err..tp kalo nt remy alan naik pangkat, aku tak mintak dah Ninja. Aku mintak sebijik BMW 5series dgn driver! ;p


Gile jao beza Ninja ngn Ego..



Dulu aku plan, kalo da pindah Shah Alam, baru aku nk merempit.
Tadela rase jao sgt nk merempit. dlm 20-30mnt je la kot.
Tp sebab aku da tergedik lebih, aku mintak kt remy alan nk bwk moto dari Telok Panglima Garang, ke Sg Besi!

Gile tak gile..Adela dalam sejam kot merempit.
Tu pun kalo aku bwk mcm mat rempit la...
Kalo aku bwk mcm Pak Lebai balik dr mesjid, dlm 2 jam sampai la ofis.
Blh sampai Ipoh kalo drive dr sini!

Memule de tak bg. De ckp bahaya...jao...bla..bla...
Tp kalo da hari2 aku ngadu kate nk bwk, nk bwk, nk bwk, de pn fed-up.
Last2 de bg gk. :)

Hari petame aku merempit, rse ketaq lutut gile! Masuk hari ke-2 da ok da :)
Walopun aku ikt laluan moto, tp aku tetap takot tiap kali ade moto lain yg potong aku.
Memang menggigil thp gaban.


Remy Alan kate, "Rasakan. Org ckp degil"
Tahan je la telinga tu...Sape suruh aku degil sgt :p

So hari ni aku nk bgtau cite sebenar kalo aku bwk Ego/Sebi Singh.

EGO

1. Minyak sehari RM4 je..Campur duet mkn RM5, baru tak sampai 10 hengget duet blanje aku sehari.

2. Tade radio. So, aku kne nyanyi sendiri utk hilangkan rase bosan sejam kt ats moto. *duh*

3. Parking senang.

4. Org lain terperangkap dlm jem, aku dgn senang hatinye blh cilok2 dan...tada! Da ade kt dpn sekali kt traffic lite :)

5. Masuk la 10x pun, aku tetap tak pyh bayo sesen pn kalo nk pegi/melalui Giant Tmn Connaught.

6. Helmet ade wiser. Tp kalo wiser tutup, rse mcm tak kompiden bwk moto. Akibatnye...arghhh! Mate masok habuk!

7. Tak blh bwk handbag. Kang kene ragut. So, aku hanye bwk wallet dan hp pegi keje. Kecuali Jumaat. Aku bwk beg galas. Sbb nk isi baju sukan.

8. Mase mule2 bwk moto, tetiap kali lps parking, mesti aku akn tekan kunci sambil menghala ke arah moto. *Nak tekan alarm.dah terbiase ngn sebi singh*

9. Kalo ujan, basah.

10. Aku gayat tetiap kali ade moto potong aku / tetiap kali bwh laluan moto tu ade sungai or gaung. Mesti moto aku goyang2 ;p

11. Tiap kali naik moto, malam tu msti aku tdo awl. seawal jam 9 :p

SEBI SINGH

1. A 70% road-bully.

2. Laju je tgn aku nk tekan hon.

3. Wajib dengo Hotfm sambil menyanyi2 ;)

4. Tol + Minyak + Makan = RM 26.80 sehari.

5. Bayo seringgit setiap kali aku lalu pintu masuk Giant Tmn Connaught. Walopun lalu je...tak singgah.

6. Susahnye nk cr parking! Tambah2 kalo pegi pekan Sg Besi..haih

7. Kalo jem, aku da susa hati.

8. Malas nk kua g mane2 ble lunch time.

9. Blh bwk brg byk2...berbundut2 beg plastik :)

10. Aku tak suke lalu dpn sekolah. Jem!

So, korang2 yg jelita lg hensem, korg rase aku patut pegi keje naik ape? *batting eye lashes*

Happy reading!

12 comments:

ieyna firina said...

nek keta jugak..slamat bini remy alan..hehe

zoelalisa said...

ok. kak ina bayo tol ek :)

ieyna firina said...

ok,fine...nek moto..jeles sbb k.ina takot nak merempit...

LeEyA said...

cuba lagi minta keje kt area shah alam.. bila dh dok shah alam nnti ko tak pyah nek moto or keta.. ko jalan kaki sudah...

zoelalisa said...

kak ina : hahaha..ape brg takot derr..wkakaka

pah : hahhaha...dah tu smpai ke tua la aku tak sah2. asek tuko keje je.

sweet like what said...

bwk moto okey..tp kne hati2 lebih sket..sediakan siap2 baju hujan.. =)

zoelalisa said...

anez : dan sgt jimat :)

ilahtipi said...

2-2 okey intan..haha..leh dak jawab mcm tu..tapi skrg ni musim hujan lagi intan..pakai keta dulu, selamat ckit.nnt dah xujan, leh naik moto

zoelalisa said...

syg ilah!
hehe..tula kan. musim ujan byk gune duet. haih.

ilahtipi said...

aaa..duit adalah perkara penting bagi kita yang travel dari umah ke pejabat..hahaaha..*travel sbb lbh 20km dari umah*

fae said...

nek moto untuk kesenangan masa hadapan.. tapi berhati2 di jalanraya ye adikku..

yg ruginya, takleh dengar lagi topik bengong Hotfm..

tiada nama said...

utk pengetahuan ko, kalau kau naik moto gi keje area KL nih, mmg naya la kau kena buli. lagi satu bab2 selit. kalau kau dah biasa tak pe. kalau baru2 nak selit2, jgn buat pasal. pemandu KL nih semua kejam2. aku dari awal tak yakin kalau kau bawa moto.

tunang aku pon takut nak gi keje naik moto. so, laki pon takut, tambah pompuan.. erm.. bab duit penting jugak. huhu

tukar tempat je ke Shah Alam cam pah cakap.senang. komfem tu takpe. delay dulu. hehe